Renate & Frank >>

cake vows:

we vow to bake you cakes, to enjoy & to cherish and we do promise not to harm human, animal & planet in our food until food do us part.

Design food in a better way

Beter voor moeder aarde en al haar bewoners // Beter voor ons lichaam // Beter voor de boeren, door eerlijke handel

Handmade with planty of love

meet the founders

Over Renate // Na haar studie, grafisch ontwerpen aan de kunstacademie, werkte zij 10 jaar lang als freelancer ontwerper, voor klanten in Nederland en daarbuiten. Haar roots in Zuid-Afrika zijn verantwoordelijk voor haar passie voor koken, mens, dier en de natuur. Naast haar werk als ontwerper, creëerde zij gerechten en content voor haar blog, dat aan de grondslag ligt van Sharp Sharp.

Bij Sharp Sharp verantwoordelijk voor >> grafisch ontwerp, fotografie, receptontwikkeling & finance.

Over Frank // Na zijn studie Civiele techniek besloot hij dat hij liever als ontwerper aan de slag wilde en vervolgde zijn studie aan de TU in Delft. In 2007 studeerde hij af als Industrieel ontwerper, waarna hij met een studiegenoot een ontwerpbureau oprichtte. Bekend als ontwerper van het allereerste elektrische oplaadpunt in Nederland werkte hij aan vele duurzame projecten In binnen en buitenland. In 2015 besloot hij om uit Studio Mango te stappen en een nieuwe uitdaging aan te gaan gericht op de consument. Meer impact maken met voeding bij Sharp Sharp.

Bij Sharp Sharp verantwoordelijk voor >> innovatie, product ontwerp, acquisitie, receptontwikkeling & storytelling.

ENVIRONMENTAL IMPACT:

We werken alleen met planten, wat veel beter is voor onze planeet en al haar bewoners. We dragen niet bij aan dierenleed of misstanden in de voedingsindustrie. Met onze producten maken we een kleiner impact op het milieu, kleiner foodprint en minder vervuiling. Wist je dat een gewone cheesecake met lokale ingrediënten 5 x vervuilender is dan een no-cheesecake van Sharp Sharp met ingrediënten over de hele wereld.

We kiezen onze ingrediënten ook op basis van hun foodprint, als we lokaal kunnen kopen, dan kopen we het liefst lokaal en dus zo dicht mogelijk bij onze bakkerij.

Wij dromen van:

Het inspireren van meer mensen om plantaardig te eten

Het verkleinen van onze carbon foodprint

Awareness creëren over onze huidige voedselconsumptie en onze impact daarin

SOCIAL IMPACT:

We kopen lokaal als het mogelijk is, veel van onze ingrediënten zijn Fair Trade. We steunen liever de kleine initiatieven dan de grote leveranciers. Bijvoorbeeld liever de cashewnoten van lokale boeren van coöperaties in Afrika dan van de grote cashewnoten Estates in Vietnam.

Ook werken we bijvoorbeeld alleen met Fair Trade biologische bananen omdat de werknemers van de plantages dan niet hoeven te werken terwijl ze besproeid worden met chemicaliën.

Wij dromen van:

Meer richten op direct trade met de boeren en producenten in de nabije toekomst.

Meer werk creëren in de landen waar de ingrediënten vandaan komen.

Meer eerlijke prijzen voor ingrediënten.

HEALTH IMPACT:

In onze treats & sweets werken we alleen met de beste plantaardige ingrediënten, unprocessed en unrefined, in het kort whole foods. We werken met de natuurlijke suikers in fruit, kokos en noten om onze taartjes te zoeten. Willen we dat het taartje zoeter smaakt dan gebruiken we dadels en scheutjes ahornsiroop.

99% van onze ingrediënten zijn biologisch waardoor er minder chemicaliën gebruikt zijn die je lichaam in gaan of juist in de natuur belanden. Al onze producten zijn glutenvrij omdat we werken met de beste en volwaardige meelsoorten, havermout, boekweit volkoren rijstmeel en notenmelen. Niet alleen fijn voor mensen met allergieën maar ook gezondere vetten en vezels.

Wij dromen van:

We willen graag mensen inspireren om weer te luisteren naar hun lichaam en de impact die voeding heeft op je gezondheid.

We willen producten creëren die de dagelijks behoefte groente en fruit bevatten.

We willen graag mensen laten genieten van eten waarvan ze de ingrediënten begrijpen. En ja daar ook af en toe een taartje bij ^_^

1.5 MILLION

taartjes verkocht, let’s go 2 million*

2014

onze eerste Sharpie verkocht

30 +

verschillende soorten plaatjes

*2 miljoen taartjes, samen impact maken, yes please!

op de Rotterdamse Oogstmarkt!

onze taartjes zijn plaatjes!

sharp sharp value’s

Wat betekent
Sharp Sharp! >>

Renate haar roots liggen deels in Nederland en in Zuid-Afrika. Maar als het om eten gaat dan liggen ze duidelijk in Zuid-Afrika. Lekkere kruiden, heerlijke combinaties en bijzondere ingrediënten. Dus waarom ook niet patisserie met al deze diversiteit?

Dat is toch te gek en dat is wat ze in Zuid-Afrika bedoelen met de uitdrukking Sharp Sharp! Sharp Sharp betekend in zuid-Afrika cool, te gek en liefde. En die positiviteit en liefde vind je in Sharp Sharp terug door onze manier van ondernemen en door te inspireren. Sharp Sharp!